Kersthike 2014

Elk jaar organiseren we rond de kerst een drie dagen durend kamp voor de PL's, APL's en overvliegers van al onze scoutsafdelingen: de kersthike. Dit jaar was dit van 20 tot en met 22 december. Op 20 december verzamelden we om 10.00 uur in Roosendaal. Dit jaar liepen er 17 scouts mee; 2 meisjesscouts, 6 gemengde scouts en 9 jongensscouts.

De eerste dag hebben de scouts in ongeveer 15 kilometer van een parkeerplaats in Rossendaal naar de overnachtingsplaats in Wouw gelopen. Er werd in vijf groepjes gelopen en ze waren allen voor 15:00 uur op het scoutinggebouw. Daar aangekomen werd er uitgerust, een potje tafelvoetbal gespeeld en werd er met het laatste beetje energie ook nog echt gevoetbald. Na het avondeten en de afwas was het tijd voor het avondprogramma. De leiding had hun hele spelletjescollectie meegenomen dus was het tijd voor een spelletjesavond. Jungle speed, Uno, Stef Stuntpiloot en zelfs Weerwolven werd gespeeld. Om 23:00 uur lagen alle scouts op bed, zo zouden ze de volgende dag weer fris en fruitig kunnen lopen!

Dat fris en fruitig viel tegen maar na het ontbijt waren alle scouts klaar voor de tweede dag hike! Gedurende de tweede dag hebben de scouts van het scoutinggebouw in Wouw naar een scoutinggebouw in Bergen op Zoom gelopen, dit was zo'n 20 kilometer. Het tempo lag bij sommige groepjes lager dan de eerste dag. De eerste groepjes waren rond kwart over zes binnen en het laatste groepjes was nog net op tijd voor het avondeten. Na het avondeten was het tijd voor een kussengevecht en als avondspel werd er 'Wie ben ik?' gespeeld, Bassie, een hikerugzak en bijna alle leiding werden uitgebeeld. Na afloop van het spel was het bedtijd!

Deze nacht grepen de scouts wederom niet de kans om wat uurtjes slaap te pakken. Gelukkig hoefde er maar 5 kilometer gelopen te worden. Na het ontbijt werden de rugzakken weer opgehezen en ongeveer anderhalf uur naar vertrek waren bijna alle groepjes bij het eindpunt aangekomen. Daar kregen alle scouts nog wat te drinken en een snoepje en om half één werden alle scouts opgehaald en was de kersthike voor dit jaar tot zijn einde.

In totaal hebben de scouts ongeveer 40 kilometer afgelegd, een goede afsluiter van 2014!