Sinds 1968

Actie voor Prithipura Infant Home

In 2002 haalden wij €2600 op voor het Prithipura Infant Home in Sri-Lanka. Dit, naar aanleiding van de verschikkelijke aardbeving in het gebied in 2002 en de betrokkenheid van Sanul Wilmer (een vriend van enkele leidingleden). Hij heeft de ramp van dichtbij meegemaakt. Hij werkt in een tehuis voor lichamelijk en verstandelijk gehandicapte kinderen, het Prithipura Infant Home. Gelukkig zijn alle gehandicapte kinderen in het tehuis ongedeerd gebleven. Van de inboedel is echter weinig meer over. Veel spullen zijn weggespoeld, kapot gegaan of onbruikbaar geworden. Er is geen kleding meer, geen rolstoelen, geen medicijnen, geen elektriciteit, nauwelijks voedsel en geen geld. Vandaar dat wij besloten hebben om het geld dat bij ons binnenkomt niet over te maken op giro 555, maar te doneren aan deze stichting.

Het programma werd zaterdag begonnen met het kijken van een film over het tehuis. Ook kregen de kinderen een aantal foto's te zien, van hoe het tehuis er nu (daags na de ramp) uitziet. Daarna mochten de kinderen zelf aan de slag. De hele week waren de leidingleden al druk bezig geweest om meer dan 400 schilderijtjes te maken. Ieder kind mocht op twee schilderijtjes de gebeurtenissen van de afgelopen weken tot leven laten komen. Het resultaat was erg verrassend!