Hotsjietoniakolonie berichten

Techniek opkomst 2 mei

02-05-2015

Afgelopen 2 mei hadden wij met de bevers techniek opkomst. De kinderen hebben vanalles geleerd op het gebied van scouting technieken.

Als eerste zijn we allemaal in een grote kring gaan staan met de handen in elkaar en zo een enorme menselijke knoop gemaakt. Kinderen die niet in de knoop zaten hebben de andere uit de knoop geprobeert te halen en met succes! Tot twee keer toe is het de kinderen gelukt! Vervolgens hebben we 'gepionierd', nee niet met echte pionierpalen en touw maar met spekjes en sateprikkers. De kinderen hebben enorm mooie torens gemaakt. Het was heerlijk weer dus hebben we lekker buiten op het gras in de zon ranja gedronken. Na de korte pauze hebben de kinderen kompasgeschoten. Dit werd als lastig ervaren maar de voorbereiding voor de volgende groep is gemaakt. Als aller laatste hebben de kinderen een fototocht gelopen. Verspreid over het terein hebben ze de plekken van de foto's moeten achterhalen, ook dit met succes. Het was een leuke en gezellige opkomst.