Over scouting

Scouts zie je overal: op zaterdag in en om het clubhuis, maar bijvoorbeeld ook met de Nationale Herdenking op 4 mei op de Dam in Amsterdam. Een belangrijk motto bij Scouting is dan ook ‘de wereld een beetje beter achterlaten dan dat je hem gevonden hebt’. Scouting staat voor uitdaging!

Bij Scouting besteden kinderen en jongeren op een actieve en uitdagende manier hun vrije tijd in de natuur. Ze hebben veel plezier met elkaar en leren om samen te werken en respect te hebben voor de ander. Zo ontwikkelen de kinderen en jongeren zich op een natuurlijke manier tot zelfstandige mensen en krijgen ze de ruimte om te ontdekken en te leren. Ontdek de geschiedenis van scouting in Nederland op de website van scouting Nederland. Daar vind je allerlei informatie; van spelinspiratie tot de landelijke vrijwilligersvacatures.