Berichten Paxhill Vendel

Kersthike 2015

Van zondag 20 tot dinsdag 22 december gingen de oudste scouts op kersthike! Dit was zowel voor de meisjesscouts als de jongens- en gemengde scouts. In totaal gingen we met 14 scouts op pad, wij waren met zeven meiden als best vertegenwoordigd!

De hike begon op de markt in Moergestel, vanuit hier werd er naar Oisterwijk gelopen. Het begin van deze tocht was een tikje nat waardoor er één scout met natte schoenen kwam te lopen. Gelukkig zijn onze scouts bikkels en konden ze dit allemaal aan! Alle groepen liepen super door en om half drie waren alle scouts bij de overnachtingslocatie. Hier aangekomen werd de peperkoek, die tijdens de tocht als strippenkaart diende, genuttigd en daarna werd er een energiek potje mastermind gespeeld. Na het avondeten was het tijd voor een potje Catan! Ook werd Jeffrey zijn halve verjaardag gevierd en was het dus tijd voor een traktatie.

Op maandag vertrokken de scouts met goede zin richting de volgende slaaplocatie. Dit keer wees een peperkoek-strippenkaart hen niet de weg maar mochten de scouts aan de slag met een kijkdoos, kerstkaarten en kerstballen. Rond een uurtje of vier waren alle groepen binnen. Op de slaaplocatie in Moergestel bevond zich een gymzaal waar flink gebruik van werd gemaakt, er werden flink wat potjes gebasketbald en de scouts leken nog lang niet moe. Na het avondeten werd het Hagelslag-en-Pindakaas-spel gespeeld waarbij verschillende uitdagingen moesten worden gespeeld tegen de leiding.

Op dinsdag werd er nog een klein stukje gelopen richting Tilburg. Toen alle groepjes bij de eindlocatie aangekomen waren konden ze opgehaald worden door hun ouders om eens goed te douchen en bij te slapen! Ondanks het niet kerstige weer waren het drie geslaagde dagen met leuke tochttechnieken, veel gezelligheid en gemotiveerde scous die super hebben gelopen!