Hotsjietoniakolonie berichten

diep in de zee....

25-06-2016

24 en 25 juni 2016

Dit weekend is het weer zo ver, weekendkamp! Het thema van dit kamp is "Diep in de zee".

Om 18.00 kwamen alle kinderen binnedruppelen, ze legde hun bedjes klaar en namen afscheid van hun ouders. Toen alle bedjes klaar lagen was het tijd voor eten: Macaroni! Tijdens het eten kreeg Sterre Stroom wel een heel bijzonder telefoontje, de boot van Sterre en Steven Stroom was kapot en de boot was aan het zinken. De enige manier om Steven nog te redden was door spellen te spelen en zo stukjes voor het repareren van de boot te verdienen. Na het eten even vrijspelen en daarna het visjes spel. De groep werd verdeeld in 4 groepjes van 3 kinderen. Van die 3 kinderen ging er een op een skateboard liggen, eentje duwde het skateboard naar voren en de 3e hield alle verzamelde ballen bij elkaar. Wie de meeste punten had, had gewonnen. Na het visjesspel was het alweer tijd om de tanden te gaan poetsen en lekker in bed te gaan liggen. Natuurlijk gaan onze kinderen niet zomaar slapen en daarom keken ze film vanuit bed. Finding Nemo. Alle kindjes vielen langzaam in slaap en maar weinig kinderen hebben het einde van de film gezien. Natuurlijk kregen de bevers na het visjesspel en na de film een stukje voor de boot van STeven en Sterre Stroom.

Om half 8 de volgende morgen stond de eerste bever al aan ons bed om te vragen hoelaat we gingen eten. Uit bed dus. De bevers ruimde hun spullen op en gingen vrijspelen terwijl de leiding de tafels aan het klaarzetten was voor het ontbijt. Één bever vond wel iets heel bijzonders, flessenpost! De boot van steven stroom was al bijna gemaakt, maar de kinderen moest nog goed hun best doen! Even ontbijten en dan snel weer aan de slag voor Steven Stroom. Wat waren ze goed bezig! Met alle spelletjes werd een stukje voor de boot gewonnen.

12.00, tijd voor lunch! Alle kinderen hebben heerlijk gegeten. Na de lunch was het dan zo ver, het uitje! Alle kinderen in de auto's en rijden maar. Deze keer was het uitje wel een beetje verderweg, we moesten wel een half uur rijden. Gelukkig waren de kinderen zo benieuwd en enthousiast dat ze daar niks van hebben gemerkt. Na een half uur rijden waren we er dan eindelijk, het aardeien terras. Het weer was niet al te best, maar daar hadden we geen last van. Samen lekker aarbeidjes plukken en een golftoch lopen. Omdat alle kinderen zo goed hun best gedaan hadden, kreeg iedereen een echt aarbeienplukdiploma. Om half 5 reden we weer terug, iets later dan verwacht maar dat mag de pret niet drukken. Alle kinderen waren doodop en ze waren dan ook erg rustig op de terugweg. Om 5 uur kwamen we weer terug op scouting. Veel vaders en moeders stonden al te wachten. Snel de spullen pakken en lekker naar huis.

Het was een leuk weekendkamp!

Toen alle bevers wegwaren vond de leiding tijdens het opruimen nog een flessenpost, deze hebben we een week later maar voorgelezen met de kinderen erbij. De Boot van Steven Stroom was weer helemaal gemaakt en Steven kon weer naar huis varen.