Berichten Paxhill Vendel

Weekendkamp april

Van vrijdag 17 april tot zondag 19 april zijn de meisjesscouts op weekendkamp geweest. En dit weekendkamp was net even anders dan ‘normaal’. In plaats van de fiets stond deze keer de hike-rugzak stond namelijk op de bagagelijst!

Op vrijdagavond kwamen om half acht alle meiden op scouting aan. Toen alle zestien meiden er waren kon het kamp begonnen. Om de meiden voor te bereiden op de activiteit die we op zaterdag zouden gaan doen, werd er op vrijdagavond uitgelegd hoe een hike-rugzak het beste ingepakt kan worden. De meiden letten erg goed op zodat ze precies wisten wat wel en niet in hun rugzak moest.

Hierna werden de bedden klaargelegd, voor de verandering mochten de meiden binnen slapen! Daarna was het tijd voor het avondspel. Samen met de meisjeswelpen streden de meiden om een plekje op de tovenaarsschool ‘Hocus Pocus Erasmus’. Het spel werd afgesloten bij het kampvuur met ‘The heks factor’ en een glaasje  toverdrank.

Zaterdagochtend werden de meiden vroeg gewekt en pakten ze al hun spullen in, in hun hike-rugzak. Na het ontbijt mocht de meiden in drie groepjes vertrekken. Ze zijn via het bos in Oosterheide en het bos bij de Katjeskelder naar de golfbaan in Den Hout gewandeld. Onderweg scheen de zon heerlijk en werden er verschillende foto-opdrachten uitgevoerd. Bij de golfbaan werd met alle groepjes samen lekker geluncht en werden er spelletjes gespeeld. Rond drie uur maakten de groepen zich weer op voor het laatste deel van de tocht! Na een wandeling over een nabij gelegen camping mét stop bij de trampolines en speeltuin kwamen de meiden aan bij de Blikken.

Aangekomen bij de Blikken werd lekker uitgerust en een onderkomen gemaakt voor de komende nacht. Hierna werden er frietjes en snacks gegeten. Voordat het avondspel begon hebben de meiden zich dik aangekleed, het begon dan ook flink af te koelen. Op de zandvlakte naast de Blikken werd een uitgebreide versie van blaas de lamp uit gespeeld, er moesten vragen beantwoord worden over de medescouts en de meiden moesten op hele bijzondere manieren bij de lamp geraken. Na het spel hebben we met z’n allen liedjes gezongen bij het kampvuur en daarna was het bedtijd!

Na een, voor sommige meiden, korte nacht werden de meiden wederom gewekt met de vraag om hun spullen in te pakken. Voor het ontbijt was alles ingepakt en na het ontbijt kon de tent worden neergehaald. Om tien uur waren alle spullen opgeruimd en ingepakt, nog tijd zat om lekker uit te razen op de zandvlakte. De zon scheen heerlijk en de verstoptalenten van de meiden zijn flink op de proef gezet. Om twaalf uur zijn we teruggelopen naar de Blikken waar de ouders vol verwachting stonden te wachten om de meiden weer mee naar huis te nemen!