Hotsjietoniakolonie berichten

Vader-kind kamp Halloween

25-10-2014

Van vrijdag 24 op zaterdag 25 oktober vond het vader-kind kamp plaats.

Om zeven uur kwamen alle papa's en bevers aan en gingen hun bedden klaarleggen.

Toen dit gebeurd was, gingen we lampionnen maken. Niet alleen de bevers waren creatief bezig, maar de papa's ook!

Met deze lampionnen hebben we een spannende lampionnentocht gelopen door de wijk.

We zijn even gestopt om halloweentikkertje te doen en daarna gingen we weer verder.

Nadat we aangekomen waren op het scoutingterrein, stond het warme kampvuur al op ons te wachten!

Hier hebben we wat lekkers gedronken en leuke kampvuurliedjes gezongen.

Helaas was het alweer tijd om naar bed te gaan voor de bevers, maar de papa's mochten nog lekker blijven zitten.

Omdat het weer ons die avond niet helemaal mee zat, zijn we overgegaan op plan B: een spannende film kijken met de vaders.

Omdat het gisteren wat later was geworden, lag iedereen nog lekker te slapen. Dit duurde niet lang meer, want de leiding stond al klaar om iedereen wakker te maken met pannen en deksels. Toen iedereen zijn kleren aan had getrokken en de bedden waren opgeruimd, stond er een ontbijt klaar.

Na het ontbijt zijn we snel gaan afwassen, want om half 10 moesten we toch echt weg voor het uitje. Dit uitje vond plaats in Monkeytown. Hier konden alle kinderen klimmen en klauteren. Ook wilde de leiding en sommige ouders dit wel proberen.

Rond half een zijn we terug naar huis gegaan om wat te eten. En daarna zijn we pompoenen uit gaan hollen, want dat hoort toch echt bij Halloween.

Na de mooie resultaten hebben we een spinnenweb gemaakt. De bevers vonden het een goed idee om hier echte spinnen op te doen en hebben dit dus ook gedaan.

Hierna zijn we even wat gaan drinken en daarna hebben we nog een halloweenhindernis gedaan.

Hier had je twee teams en deze teams waren ook nog verdeeld in tweetallen van vader en kind. De vaders en kinderen moesten, terwijl ze aan het zaklopen waren, langs de heks die ze af kon tikken. Daarna moesten ze slalommend om de pionnen heen en vervolgens onder een groot zeil door. Als ze hier uit waren gekomen, mochten ze op de ski-set door naar de finish.

Hierna hadden we nog een leuke heksenquiz, waarbij je bij iedere vraag een ingrediënt kreeg voor in de heksensoep. Nadat we alle ingrediënten verdiend hadden, zijn we de heksensoep gaan maken op een heksenliedje zes heksen. http://www.youtube.com/watch?v=xfsX-pvIcW8

Helaas was het alweer tijd om naar huis te gaan, maar we kunnen zeker terug kijken op een zeer geslaagd kamp!

Alle foto's kunnen jullie ook op onze Facebook pagina vinden!