Jong geleerd is Oud gedaan

Afgelopen zaterdagochtend hadden de meisjesscouts "Jong geleerd is Oud gedaan" opkomst. Niet anders dan andere opkomsten zal je denken, maar dat was het dus wel! De meiden mochtend namelijk hun ouders meenemen naar de opkomst. Op die manier konden de ouders nu eens met eigen ogen zien waar hun dochters zich iedere zaterdagochtend mee bezig houden.

Tijdens het openen mochten de ouders van de arenden al gelijk aan de slag, zij mochten de vlaggen mee hijsen! Na het openen was het tijd voor zowel de ouders als de meiden om de leiding beter te leren kennen. De groep werd in vieren gesplitst en ieder groepje kreeg een aantal eigenschappen die zij bij de juiste leiding moesten plaatsen. Zo werd bekend dat Anne schoenmaat 35 heeft, Tim (eigen)wijs is en Lotte iedere week ruim 10 kilomter wandeld!

Hierna werden de ouders bijgepraat over alle activiteiten waar we binnen Scouting Erasmus druk mee zijn. Ook is er verteld wat er tijdens de opkomsten allemaal gedaan zal worden en hoe bijvoorbeeld een weekendkamp eruit ziet! De meiden hebben ondertussen, in het zonnetje, weerwolven gespeeld.

Verder is er tijdens de opkomst gewerkt aan het samenwerken van de ouders en de meiden. De meiden werden met hun polsen aan een ouder geknoopt en op die manier moesten ze een parcours afleggen. Te beginnen met het knopen van een A-frame, door de ouders met tips van de meiden! Toen de A-frames in ekaar stonden kon er mee gelopen worden. Daarna werd er een stuk geskied en tenslotte moesten de meiden door een spinnenweb geraken zonder de touwen te raken.

De opkomst werd afgesloten met een ouderwets potje Hollandse Leeuwen samen met de meisjes welpen. Alle vaders en moeders werden gevangen en opgetild dus de meiden kunnen terug zijn op zichzelf!

Het was een zeer geslaagde opkomst, mede dankzij het enthousiasme van de ouders! Dank daarvoor!