Berichten Paxhill Vendel

Snelcursus Scout

Voor 20 september was er een extra lange opkomst gepland. Om half tien begonnen we met 'de snelcursus scouts.' We begonnen met het splitsen van vier patrouilles in twee groepen met in iedere groep twee patrouilles.

De ene groep bestond uit de Haviken en de Kieviten, zij begonnen met het opzetten en controleren van hun tenten. Nadat de tenten stonden en iedereen begreep hoe dit moest werden de tenten weer afgebroken en opgeruimd. Daarna was het tijd om het fietsbanden plakken nog eens onder de loep te nemen. De oudere meisjesscouts hebben dit vorig jaar ook al gehad en maar dat alles was een beetje verwaterd, gelukkig hadden we Tim, de fietsenmaker, bij ons. Na een duidelijke uitleg van Tim en Anouk was alle kennis weer opgefrist.

Ondertussen waren de Arenden en de Zwaluwen het pionieren aan het oefenen, ze leerden de mastworp, de kruissjorring en de driepootssjorring, het maken van een tafelblad en het opsjorren van een touw. De meiden hebben hard gewerkt en hadden het na een aantal keren oefenen al aardig onder de knie. Toen de meiden het begrepen werd er gewisseld, de Arenden en de Zwaluwen kregen nu de kans om te oefenen met het opzetten van hun tent en de Kieviten en Haviken mochten nu hun pioniertalent verbreden.

Bij de tweede ronde was er helaas te weinig tijd om de Arenden en de Zwaluwen het fietsbanden plakken nog te leren. Na de tweede ronde was het tijd voor de lunch, het was de gehele ochtend prachtig weer dus er werd heerlijk in het zonnetje op het middenterrein geluncht.

Na de lunch was het tijd voor de estafette, bij de estafette werd getest of de meiden wel echt zo goed hadden opgelet. Ze moesten om beurten een kruissjorring en driepootsjorring maken, als ze dit allemaal hadden gedaan mochten ze gaan bouwen aan het tafelblad. De laatste twee geknoopte driepoten werden overeind gezet waar tussen een tafelblad werd gemaakt door de gehele patrouille.

De patrouille die het snelste en beste presteerde werden beloond met een 100% scouts insigne. We hadden helaas te weinig tijd om de gehele estafette af te maken maar de patrouille die om twee uur het verste was waren de Zwaluwen, zijn verdienden de 100% scouts insignes.

Wij zijn als leiding zijnde ontzettend trots op onze meisjesscouts, ze hebben super goed hun best gedaan en hebben laten zien dat ze het allemaal kunnen. Deze opkomst was niet alleen om de meiden de technieken te laten zien maar ook om het vertrouwen in zichzelf en de anderen bij de meiden te versterken. Vooral bij de estafette hebben ze goed laten zien dat ze het samenwerken ook onder de knie hebben!