Berichten Volderia Horde

Sportinsigne II

Afgelopen zaterdag was deel 2 van de sportinsigne opkomst. Deze dag stond in het teken van de Olympische sporten sprint en estafette.
De kinderen mochten eerst in twee groepen een parcours bedenken en uitzetten in het lokaal. Hiervoor konden verschillende hulpmiddelen gebruikt worden. De kinderen bleken erg creatief te zijn, waardoor er twee leuke banen ontstonden. Daarna kon de estafette strijd beginnen. Het blik lopen bleek toch wat lastiger dan gedacht, maar uiteindelijk bereikte iedereen de finish.

Na een korte pauze werd de starthouding van het sprinten uitgelegd. Er lag een mooie sprintbaan klaar voor de onderlinge wedstrijden.
Natuurlijk moest er even geoefend worden, waarna het sprinten kon beginnen. Op uw plaatsen....... Klaar voor de start........ AF!!
Dit zorgde voor een aantal verrassende overwinningen.

De middag werd afgesloten met een sportief Ren je rot spel.