Opkomst op het Kadettekamp

Op 6 december was er een opkomst samen met de jongensscouts. Het zonnetje scheen en het was prachtig weer! Daarom zijn we met z'n allen op de fiets naar het Kadettekamp gefietst, daar werd een groot spel gespeeld. De meiden en jongens werden gemengd en er werden grepen gevormd. Iedere groep was een bepaalde kleur en ze mochten zich verstoppen in het bos. Daarna moesten er zoveel mogelijk kaartjes verzameld worden door deze bij andere groepjes weg te halen. Nadat dat een uurtje werd gespeeld was het tijd voor het overmeesteren. Met bepaalde kleurcombinaties van kaartjes konden er namelijk stukken land worden gekocht. Deze stukken land bevonden zich rondom Breda, een bos was goedkoper dan een stuk stad en de stukken gekochte land konden afgeschermd worden met een stuk stadsmuur. Uiteindelijk was er één groepje dat een groot stuk land had gekocht én afgeschermd met stadsmuren waardoor niemand meer in hun stuk land kon. Zij werden de uiteindelijke winnaars!