Berichten Paxhill Vendel

Laten we een keer iets leuks doen opkomst

Zaterdag 24 oktober stond er de 'Laten we een keer iets leuks doen'-opkomst op het programma. Nadat de meiden aan het begin van het seizoen hadden aangegeven dat ze meer wilden bakken en koken, dit is mooi meegenomen bij het bedenken van deze opkomst.

Het leuke wat er gepland stond was namelijk 'Heel Scouting Bakt'. De meiden moesten in duo's of drietallen een technische opdracht uitvoeren, namelijk het maken van dambordkoekjes. Ze kregen hiervoor een recept waarbij een aantal ingrediënten of handelingen zijn weggelaten. Deze moesten ze dus met hun eigen bakkennis in vullen.

Dit ging in de meeste gevallen goed maar in sommige gevallen leidde dit tot hele gekke koekjes, zie de foto's voor het eindresultaat! Nadat de koekjes uit de oven kwamen werd er door de jury geconcludeerd dat de meeste meiden het recept goed begrepen hadden maar dat sommige nog wel eens in de leer mochten bij de echte bakkers. Er kon wel geconcludeerd worden dat de meiden allemaal talenten zijn in het maken van heerlijk smakende koekjes!