Berichten Paxhill Vendel

Kersthike 2013

In het laatste weekend van de kerstvakantie stond er de kersthike op het programma. Dit is een kamp voor de PL's, APL's en overvliegers van alle scouts afdelingen. Er liepen dit jaar 16 scouts mee, 6 van de jongensscouts, 4 van de meisjes scouts en 6 van de gemengde scouts. Zij begonnen op vrijdag vol goede moed aan de hike bij de IJzeren Man in Vught. Vanaf hier zijn ze met behulp van een blok hout en ingevroren foto's op pad gegaan naar de eerste slaaplocatie in Udenhout. Onderweg kregen ze ook nog te maken met een flinke onweersbui, maar ze zijn uiteindelijk allemaal aangekomen. Hier kon iedereen weer opdrogen en 's avonds werden er nog een aantal gezellige spelletjes gespeeld.

Zaterdag ging de hike weer verder in richting van Loon op Zand. Door de regen van de dag ervoor waren sommige paden wat lastig te begaan. Dit zorgde echter naast een paar vieze schoenen niet voor veel problemen. Iedereen kwam dan ook mooi optijd aan op de tweede locatie, hier hebben we nog een leuke avond gehad met Kolonisten van Catan in het groot. Op Zondag hebben de scouts voor de laatste keer hun tas op hun rug gedaan om de laatste paar kilometer te lopen. Ze liepen naar De Moer, waar iedereen weer werd opgehaald.

Het was een erg leuk weekend en alle scouts hebben goed gelopen. Volgend jaar weer!