NL Doet 21 maart 2015

21-03-2015

Zaterdag 21 maart vond de landelijke actie NLdoet weer plaats. Vorig jaar hebben we tijdens deze actie het grootste deel van het achterterrein al opgeknapt. Dit jaar hebben we het laatste stuk achter de keuken en toiletten onder handen genomen.

Een aantal weken geleden is er al plaats gemaakt op het terrein door een aantal bomen te kappen. Al dit hout is vervolgens opgeslagen in de houthokken, zodat er de komende tijd weer mooie kampvuurtjes gestookt kunnen worden. De week voor de actie zijn de contouren van het nieuwe speelterrein al zichtbaar geworden. Er is 150 kubieke meter zand gestort en 8 grote buizen. Hiermee zijn heuvels, geulen en doorgangen gecreëerd. Ook is er een hele hoge stapel wilgentenen afgeleverd.

Afgelopen zaterdag is er door zowel leden, als ouders, sponsoren en andere vrijwilligers een hoop werk verzet. Er zijn planten in de heuvels geplant, sommige heuvels zijn ingezaaid met gras, er zijn hekjes gevlochten van wilgentenen en er zijn palen in de grond gezet om honken te vormen. Nu is het aan de natuur om alles te laten groeien, zodat we er over een tijdje gave spellen kunnen spelen, hutten kunnen bouwen en kampen kunnen houden.

Dit alles was niet mogelijk geweest zonder de hulp van onze sponsors Timmermans Tuinverzorging, H.P. van Nunen & Zn., Martens Beton, Berende Spoor- en Grondwerken, Divitec Nederland, SCiQ Management en Gemeente Oosterhout. Zij hebben hulp en materialen geleverd waar we erg blij mee zijn