Leiding

Scouting Academy

Ontwikkeling is bij Scouting gericht op de persoonlijke ontwikkeling van Scoutingleden, waarbij ervoor gezorgd wordt dat de leden voldoende deskundigheid hebben om de verschillende functies binnen Scouting te kunnen vervullen. Deze ontwikkeling staat bij Scouting Academy centraal.

Het doel van Scouting Academy is dat de vaardigheden die je als vrijwilliger binnen Scouting opdoet, ook buiten Scouting van waarde zijn. Daarom worden deze vaardigheden, ook wel 'competenties' genoemd, buiten Scouting officieel erkend. Zo zorgt Scouting ervoor dat je als vrijwilliger vaardigheden opdoet die ook buiten Scouting gebruikt kunnen worden en heeft Scouting profijt van gekwalificeerde leiding. De kwaliteit van het Scoutingspel neemt tenslotte een belangrijke rol in binnen Scouting in Nederland.

Om bij te dragen aan de kennis van de leiding organiseerde Scouting Erasmus in 2014 haar eerste workshopweekend.

Lees hier meer over Scouting Academy