Ik en Scouting

15 jaar
Afdeling: Sherpa's
Hoe lang zit je bij Scouting: Ongeveer 9 jaar

Wat is het leukste wat je op Scouting hebt gedaan?
Het leukste wat ik ooit op scouting gedaan heb? Dat is moeilijk te zeggen. Op scouting maak je zoveel leuke activiteiten mee! Je maakt nieuwe vrienden, leert nieuw dingen etc.. Ik zit al ongeveer 9 jaar op scouting en ging er elke zaterdag met plezier naar toe, nu nog steeds! Alleen ben ik er nu te vinden op de vrijdagavond.

Afgelopen zomervakantie zijn we met de Explo's naar Zwiterland geweest. Wauw, wat was dat een mooie ervaring! Nieuwe (internationale) mensen leren kennen op het kamp terrein, een berg beklommen van bijna 2000 meter hoog, internationaal kampvuur gehad en gerodeld. Het was echt een kamp om nooit te vergeten! Eigenlijk zijn alle Scouting kampen leuk. In Nederland zelf valt meer te zien dan je denkt. ik ben al op veel verschillende plaatsen op kamp geweest. o.a. Woerden, Hilversum, 's Gravenzande, Mook en nog wel meer. Kijk er een heel jaar naar uit!
Niet alleen de kampen zijn super, de opkomst die je elke week hebt zijn zó gezellig. Samen met de groep spelletjes doen en nieuwe dingen leren. Je leert bijvoorbeeld knopen leggen of een goede hike lopen. Ik zelf heb er de allerbeste pannenkoeken leren bakken, hihi!
Niks om over te twijfelen dus! Scouting is super leuk, je leert er veel en je kan nieuwe vrienden maken. Want ja, op Scouting zitten nou eenmaal de aller gezelligste en leukste mensen ;). Ik zou me niet voor kunnen stellen dat ik van Scouting af zou willen. Elke week weer een nieuw feestje. Even helemaal jezelf zijn, even niet aan school denken en gewoon lekker plezier maken. Moet iedereen toch kunnen? :)

Waarom raad je Scouting bij anderen aan?
Waarom ik Scouting aanraad? Dat is niet moeilijk te zeggen! Scouting is elke week weer erg gezellig. Je leert er nieuwe mensen kennen, nieuwe technieken om een leuke wandelroutes te lopen en om te koken. Maar dan alles wel op de Scouting manier. Je moet niet vies zijn van een beetje modder op je kleren.

Ik zelf heb super veel nieuwe mensen leren kennen. Iedereen is er zo open en zó lief! Voel me er altijd thuis :)
Twijfel je over scouting? Niet doen, ik zou het wel weten. Je krijgt er echt geen spijt van. Geloof me! ;)