Berichten Robert Stephenson Troep

Waterspelletjes 20 juni 2015

20-06-2015

Op zaterdag 20 juni hebben we waterspelletjes gedaan bij de jongensscouts. Hoewel het weer niet zo stralend was als de week ervoor, hebben de jongens zich prima vermaakt met de spelletjes! Er waren veel verschillende spelletjes die de verschillende groepjes afwisselend tegen elkaar gespeeld hebben. Zo werd er slagbal met hindernissen gespeeld. De honken hierbij waren geen pionnen, maar emmers water, waar de ene keer een hand, de andere keer een knie en zelfs een keer je hoofd in moest! Daarnaast was er een waterestafette, een zeepzeil waar voetbal op gespeeld werd en een spel waarbij de kinderen een dienblad vol bekertjes water zo vol mogelijk naar de overkant moesten krijgen. Bij dit laatste spel moest je goed opletten dat je dienblad niet werd raakgegooid met een tennisbal, want dan ging al je water over de grond!

Verder was er een wedstrijd waarbij je de vijf waterballonnen van het andere team zo snel mogelijk kapot moest prikken. Deze waterballonnen hingen aan een touwtje. Maar hoe moet je dat doen dan? Nou, elk team had een helm met een spijker erop en een pionierpaal. Degene met de helm op moest op de pionierpaal naar de overkant gedragen worden door de andere teamleden en prikken maar! Daarnaast werd er ook kwalleballen gespeeld. Hierbij was de bal een juten zak met zand en het doel een teil met water. Buiten dat de bal dus steeds zwaarder werd, werd hij ook steeds viezer!

We hebben de opkomst afgesloten met een watergevecht met de meisjesscouts. De jongens waren nu weer lekker schoon, alleen wel een beetje nat!