550 struiken geplant tijdens NLDoet

Op zaterdag 22 maart heeft Scouting Erasmus tijdens NLDoet een enorme klus verricht: het terrein achter het gebouw is voorzien van nieuwe beplanting. Dat deden zij niet alleen, maar met een groot team van 40 vrijwilligers, bestaande uit ondermeer de eigen leden, ouders en sponsors.

In de afgelopen jaren is het gebouw van de scoutinggroep door de groep al grondig onder handen genomen. De groep heeft ook een mooi terrein dat gebruikt wordt om activiteiten te organiseren, te spelen en te kamperen. In de afgelopen jaren is de begroeiing hier steeds dunner geworden: het werd dus tijd voor groot onderhoud!

In samenwerking met de sponsors Timmermans Tuinverzorging, Antea Group en NLDoet zijn in één dag tijd plaatselijke records gevestigd: er zijn 550 struikjes geplant om het terrein aan te kleden zodat het weer écht leuk wordt om er te spelen en kamperen. Deze perkjes zijn omgeven door 350 meter hekwerk dat met 180 paaltjes is vastgezet, zodat ze de eerste jaren een kans krijgen om te volgroeien.

Nu is het aan de natuur om het speelbos daadwerkelijk gestalte te geven, over een jaar is het tijd om de andere helft van het terrein onder handen te nemen.

Het was een erg geslaagde dag, en we wilen hierbij dan ook iedereen die mee heeft geholpen enorm bedanken!

Bekijk alle foto's op onze Facebookpagina