Berichten Paxhill Vendel

Zomerkamp Scouts 2014

Vrijdagavond 11 juli werd de container volgeladen met pionierpalen,  patrouillekisten,  tenten, bagage en alle andere benodigdheden. En zaterdag 12 juli  begon het kamp echt. Om zeven uur vertrok de eerste patrouille op de fiets  naar Baarn en rond acht uur waren alle patrouilles vertrokken. De eerste patrouilles kwam rond vier uur aan op het kampterrein. Daar hebben we met z'n allen gegeten en werden snel de tenten opgezet. Voor de liefhebbers was er gelegenheid om de voetbalwedstrijd van Nederland te kijken maar de meeste scouts gingen al vroeg naar bed!

Zondag werden de keukens gebouwd , 's middags was er een programma in het bos net achter ons terrein. 's Avonds werd de eerste rode draad gespeeld die werd gewonnen door de kieviten. Na de rode draad was het tijd voor het eerste avondspel van het kamp; een actief spel geïnspireerd op het bordspel kolonisten van catan.

Maandag was het tijd voor de hike. De scouts pakten hun hike tassen in en gingen op pad. Ze hebben 20 kilometer gelopen door Baarn, Soest en het bos. De eindbestemming was paalkampeerterrein Kaapweg, daar konden de scouts na aankomst genieten van een lekkere maaltijd van de kookstaf en als afsluiting van de dag werd nog de rode draad gespeeld. Deze werd gewonnen door de zwaluwen.

Dinsdagochtend liepen de scouts de terug naar Buitenzorg, ons kampterrein, dit was ongeveer 4 kilometer. Bij terugkomst werden de scouts verwend met tosti's. 's Middags speelden we een spel met houten bordjes en 's avonds was er een smokkelspel.

Woensdag was het themadag. 's Ochtends werden er bruggen gebouwd bij een slootje vlakbij het kampterrein. De scouts werkten goed samen en er werden mooie bruggen gebouwd! Voor de lunch gingen we terug naar het terrein. De kookstaf had, helemaal binnen het thema 'back to basic', heerlijke brandnetelsoep gemaakt. Na de lunch werden de bruggen gebruikt voor het slotspel. Met de punten die tijdens dit spel werden verdient konden de groepjes bij de veiling hun avondmaal bij elkaar kopen. Zo hadden ze in de hand wat ze zelf aten, naast het avondeten werden er ook nog extra's geveild als frisdrank, chips en zelf taart! Na het avondeten was er nog een avondprogramma, natuurlijk ook in thema!

Donderdag stond de excursie gepland. Er werd een bezoekje gebracht aan het Beeld en Geluid museum in Hilversum. De scouts kregen de kans om hun eigen journaal te presenteren, hun favoriete tv-programma's terug te kijken, hun droomvoertuigen te ontwerpen en hun favoriete nummer op te voeren in de toppop studio. Na het bezoekje aan het musem werd er een bezoekje gebracht aan het centrum van Hilversum. Na een middagje winkelen in Hilversum mochten de patrouilles zelf bepalen wat ze die avond zouden gaan eten. Ze deden zelf hun boodschappen en kookten voor hun patrouille en de mee etende leiding. 's Avonds werd de rode draad gespeeld en speelden we blaas de lamp uit in het groot.

Vrijdagochtend werden alle tenten en keukens afgebroken, alle materialen werden naar voren gebracht en in de container gestopt. Rond twee uur was het meeste afgebroken en maakten de kids zich klaar om naar het zwembad te gaan en lekker af te koelen. Na heerlijke gezommen te hebben aten we 's avonds lekker friet en speelden we het eindspel van de rode draad. De rode draad werd uiteindelijk gewonnen door de tijgers.

Zaterdag was de laatste dag van het kamp, na een gezamelijk ontbijt werden de allerlaatste spullen naar de container gebracht. Nadat alle spullen in de container lagen sloten we gezamenlijk het kamp af en was het tijd om de ouders weer in de armen te vallen. Terug in Oosterhout werd de container uitgeruimd en kon iedereen naar huis om lekker te douchen en bij te slapen.

We hebben de gehele week heerlijk weer gehad, met uitzondering van één buitje op de zaterdagavond. Het was een hele geslaagde week!